Samen bouwen aan de toekomst

Servicecentrum Drechtsteden (SCD) staat dit jaar voor een aantal grote veranderingen. Met de introductie van de nieuwe I-organisatie brengen we onze organisatie in stelling om te voldoen aan de wendbaarheid die vandaag de dag nodig is. Slagvaardig en innovatief. Met de transitie naar de servicegemeente Dordrecht maken we, als het aan interim-directeur Ruud Goijarts ligt, de dienstverlening van SCD verder toekomstbestendig.



new oranje_51

Ruud Goijarts, die in 2019 startte als interim directeur van SCD, ziet de rol van SCD in het netwerk zichtbaar veranderen. "In 2019 hebben we met SCD een nieuwe koers uitgezet. Waar we voorheen vooral producten en diensten leverden, werken we nu aan een samenwerking op basis van partnerschap. Onze klanten merken steeds meer op dat we aan hun zijde staan. Dat we hun organisatie ontzorgen, zodat ze beter kunnen werken. Dat vraagt om verdergaande klantgerichtheid, meer maatwerk en op sommige vlakken ook betere processen.”

Betrokken

Voor die samenwerking op basis van partnerschap, doet SCD meer dan alleen ín de eigen organisatie de aanpak bijsturen. "Juist de partners waar we het voor –en mee- doen, zijn betrokken. Zo zetten we met SCD een aantal flinke stappen waar de inwoners van de Drechtsteden indirect profijt van zullen krijgen. We zullen daarbij met onze partners nog meer naar hun behoeftes gaan kijken. Daarnaast werken we aan meer flexibiliteit in onze dienstverlening, met meer maatwerk voor onze partners die de diensten aan de inwoners leveren.

Ruud Goijarts
Wij zijn verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van onze partners. Onze taak is te zorgen dat zij hún werk beter kunnen doen.

interim-directeur SCD

ballon onder oranje COPY

Kwaliteit

SCD, dat ooit startte als één van de pioniers in het ondersteunen en faciliteren van gemeenten op alle bedrijfsterreinen, gaat dat vanaf 1 januari 2022 voortzetten onder een andere vlag. "Het doel is om dan volledig onderdeel te zijn van de servicegemeente Dordrecht. Een grote, maar mooie uitdaging. Tenslotte zitten we op een rijdende trein met SCD en komt de transitie naar de servicegemeente Dordrecht daarbovenop. De gehele transitie, om dat woord maar eens te gebruiken, is desondanks een mega-“verhuizing”. Het is tenslotte zo 1 januari 2022. We zullen in eerste instantie één op één overgaan, zodat processen en contracten kunnen doorlopen. In de tussentijd blijft de winkel open en zorgen we dat onze dienstverlening soepel doorloopt. Onze klanten kunnen erop rekenen dat we de kwaliteit van de dienstverlening handhaven op het niveau dat ze gewend zijn."

Stappen vooruit

Met het stevige fundament dat er vandaag de dag staat, bouwen we samen verder aan de toekomst. "De mensen bij SCD durven te ontwikkelen, leren en experimenteren. We richten ons niet alleen op taken en resultaten. Ook op relatie. Met elkaar evalueren we ons werk zodat we iedere dag een beetje beter worden. Dat is een gezamenlijke verantwoordelijkheid waarbij we op elkaar rekenen. En zo zetten we allemaal stappen vooruit. Dat is niet altijd makkelijk en gaat niet altijd meteen goed. Maar iedere stap, groot of klein, is belangrijk."

Interim-directeur Servicecentrum Drechtsteden

new oranje_56

Klik op het menu voor inhoud en andere functies.

Gebruik de pijlen aan de zijkant om door het magazine te bladeren.